maandag 24 december 2012

Boer zoekt vrouw

Door Tjalling van den Bosch

Zoals sommigen van u wel weten heb ik in november jongstleden meegedaan aan
het toernooi 'Portugal Open'. Een vakantie van 'niets doen' is niet aan mij besteed, maar een dam-vakantie is juist voor mij het ultieme.
Niet om daar als dammer te schitteren (daar zijn mijn talenten te beperkt voor), maar vooral voor de gezelligheid en dan (het liefst) in de namiddag een partij, vol overgave, te spelen.
 Meestal zoek ik, in de 'niet-dam-uren', een strategisch plaatsje op het terras en geniet dan van alles wat er om me heen gebeurt. Wat mij opviel, tijdens het toernooi in Portugal, was dat het terras vooral werd bevolkt door mensen met van die moderne communicatie-middelen (i-pads, tablets of hoe
die misbaksels ook maar mogen heten). Er werd niet meer met elkaar gesproken men was alleen maar neurotisch in de weer met hun 'hebbedingetjes'.
De ober die vroeg wat men wilde nuttigen werd als een storende factor beschouwd. Vol afschuw aanschouwde ik dit tafereel, de geobsedeerde mens, het leken wel robots . . . Intermenselijke contacten in deze moderne tijd? 'Es war einmal' ! Eén ding wist ik toen zeker aan zoiets zal ik mij nooit overgeven, daarvoor heb ik een veel te vrije geest !

Toen ik weer thuis was controleerde ik mijn post en daar kwam ik een schrijven tegen van Marcel Kosters, iemand waar ik liever niet te veel aan herinnerd wordt, want in onze onderlinge ontmoetingen versloeg hij me (beide malen) pijnlijk. Maar goed, eens kijken wat hij te melden heeft: "Beste Tjalling, gefeliciteerd met je tweede prijs in de 'Sport Accord online actie' !?! Wat wil nu het geval ? Nadat ik op een zondagavond, tussen 7 en 8 uur, het voetbal had bekeken eiste mijn vriendin de televisie op, ze wilde 'boer zoekt vrouw' zien. Ik vind dat een afschuwelijk programma en dus trok ik mij terug op de computer-kamer. Ik kwam er achter dat je op www.playdraughts.com aan een blitz-toernooitje kon mee doen.
Deze damserver is ontwikkelt door (en op initiatief van) Roel Langendam en je kunt er  iedere avond om 20.30 uur (maar ook om 0.30, 14.30 en 21.30 uur) aan een blitz-toernooitje meedoen, dus ik was gered van 'boer zoekt vrouw' en kon nog dammen ook !
Afijn, ik speelde wel lekker op deze site die 'door dammers voor dammers' is gemaakt, het ziet er allemaal goed uit. Later heb ik nog een paar keer aan zo'n toernooitje meegedaan en je kunt er ook gewoon een partijtje spelen, een aanrader dus, zegt voort, zegt het voort . . . .In het begin schijnen er wat 'opstart'-problemen te zijn geweest, maar die zijn nu verleden tijd, de server draait nu optimaal, zoals ik al eerder aangaf een aanrader.
Oh ja, de tweede prijs is een Samsung Galaxy Tab ! ? ! ? . . . .


===

1 opmerking:

  1. Haha, grappig! Je kunt hem het beste maar verkopen aan iemand van de virtuele generatie ...

    BeantwoordenVerwijderen